LA NOSTRA VIDA VERTICAL de Yannick Garcia

“La nostra vida vertical” ha estat una gran sorpresa! Sense saber-ne res i encuriosida més aviat pel títol, ha suposat una alenada d’aire fresc totalment reconfortant i reveladora. Es tracta d’un conjunt de deu històries que et transporten als més inversemblants indrets del planeta en diferents moments de la història. Personatges entranyables, personatges cínics, personatges obtusos, però sempre sorprenents i brillantment creïbles.

El conjunt forma un laberint on perdre’s-hi és realment un plaer. Enmig del desconcert, la ironia i la desolació apareixen escenes memorables d’aquelles que saps que passaran els anys i recordaràs (aquí m’enamoro). Perquè a més a més, Yannick Garcia ho empolsina amb grans tocs d’humor i, sobretot, de màgia. Probablement sigui això el que converteix el llibre en quelcom especial. I a mi “La nostra vida vertical” m’ha fet retornar a un univers en el que tot és possible perquè hi creix la màgia desmesuradament (i em torno a enamorar).

I tot plegat em remet a una de les millors bandes sonores si parlem de màgia i altres universos…

Així que, no se m’acudeix millor lectura per aquest estiu!

L'altra editorial.

L’altra editorial. Març, 2014

“Però és que, no sé si es per professió o perquè sí i prou, però sé com s’enquisten aquestes imatges en una vida i les males passades que et gasten quan menys t’ho esperes. És feina mal pagada, mirar d’evitar els traumes, perquè aquí tothom passa per la pedra, estem així d’estrafets, que tot se’ns queda enclavat a l’ànima i després feina rai per traure’ns la punxa.  Això a mi sempre m’ha captivat, he trobat sempre molt subtil l’art d’esbrinar els orígens de les causes, molt subtil i molt enganyós, perquè una punxa, encara que la llevis, deixa un clot, i el clot també cal curar-lo, omplir-lo d’alguna cosa, i segons quina cosa hi posis valia més deixar-hi la punxa. D’objectes estranys, el nostre cos n’és ple. I l’ànima, més encara.”

 

Anuncis

2 pensaments sobre “LA NOSTRA VIDA VERTICAL de Yannick Garcia

  1. No em va desagradar, però m’agrada que hi hagi una mica més de ‘marxa’ als textos, és força estàtic i l’escriptura tan treballada afecta una mica a la fluïdesa lectora. És una obra amb qualitat, però de vegades canvio una mica de qualitat per més dinamisme. Ara, la banda sonora em sembla perfecta, sóc molt fan d’AF.

Deixa un comentari

