TAMBÉ AIXÒ PASSARÀ de Milena Busquets

Ho he anat aplaçant però crec que això no es pot allargar més. Em sap greu dir-ho, però “També això passarà” m’ha resultat una enganyifa. El bombo i platillo em van enlluernar. I cal dir que és un bon llibre, això no ho poso pas en dubte, i que està ben escrit i que, segurament, en vindran de millors de les mans de Milena Busquets, perquè hi ha coses boniques aquí dins… Però aquest cop no m’ho empasso.

Volent reflexionar sobre la mort, sobre les relacions mare-filla, sobre el pas del temps, la pèrdua i l’amor, acabes ficat en un xafarranxo esnob d’anades i vingudes, d’ex-marits i ex-amants on jo no hi he trobat l’espai ni l’aire necessari. Potser si que algú li trobarà, potser no està fet a la meva mida.

Una mica és com si et convidessin a una festa de disfresses i ningú anés disfressat, menys tu… I això m’impedeix dir-ne gaire cosa més. Si algú hi ha vist més matisos, seran benvinguts.

això també passarà

“Quan el món comença a despoblar-se de la gent que ens estima, ens convertim, a poc a poc, al ritme de les morts, en desconeguts. El meu lloc en el món estava en la teva mirada i em semblava tan incontestable i perpetu que mai em vaig molestar a esbrinar quin era. No està gens malament, he aconseguit ser una nena fins als quaranta anys, dos fills, dos matrimonis, diverses relacions, diversos pisos, diverses feines, esperem que sàpiga fer la transició a adulta i que no em converteixi directament en una vella. No m’agrada ser òrfena, no estic feta per a la tristesa. O potser si, potser és de la mida exacta de la pena, potser ja és l’únic vestit de la meva talla.”

Anuncis

2 pensaments sobre “TAMBÉ AIXÒ PASSARÀ de Milena Busquets

Deixa un comentari

