L’AMOR FORA DE MAPA de Roc Casagran

M’agraden els llibres que pots llegir d’una tirada. M’agraden els personatges que es mostren reals i transparents. M’agraden les històries que porten implícita una banda sonora. M’agraden els subtítols que fan grans els capítols. M’agraden els llibres capaços d’evocar el millor i el pitjor dels teus records de joventut. M’agraden els escriptors que s’atreveixen a escriure allò que els ve de gust escriure.

reserva-llibre-l-amor-fora-de-mapa-de-roc-casagran

“L’amor fora de mapa” és una experiència molt recomanable. Un viatge lleuger que cal fer sense constrènyer la mirada. Deixant anar. Que diuen que la felicitat despentina, i jo que me la imagino amb el sol de cara, fent ganyotes, crec que sento la olor d’aquestes flors de la portada (que preciosa!).

I no us en diré més, perquè no cal. Agafeu-la així, d’una revolada, com qui no vol la cosa. Us alegrarà la tarda.

“La llengua ens limita, i quan et vaig trobar, en vaig ser conscient. Aquell amor, aquell nostre amor, era la complicitat rotunda de saber que t’has trobat, que comparteixes una visió del món i unes ganes definitives de fer camí plegats. Em sentia segur amb tu, em van fugir els dubtes que sí que havia tingut en altres relacions, i no hi havia res més prioritari que saber-te feliç. Vaig procurar no abandonar l’Eldar perquè a casa, de tota la vida, he mamat un sentiment de la fidelitat molt estricte, i haver-te deixat de banda, amic de l’ànima, amic amb qui estic disposat a compartir-ho tot, m’hauria fet sentir mala persona. I sí, també perquè he anat aprenent a ser capaç de repartir l’amor com el capellà reparteix el pa consagrat: n’hi ha per tothom.” 

 

Anuncis

Deixa un comentari

